(startpagina PV)

Westnederland Openbaar Vervoer
IN DE JAREN ZEVENTIG, TACHTIG EN NEGENTIG



startpagina Westnederland
 

Hoofdstuk 7 - Leiden


Over Leiden station

 

 

Collage 1


 
 

 

Foto 1:

De afbraak van het station is begonnen.
De naam NZH staat nog op het dak

 

 

 

 

 

Foto 2 en 3:

Het kantoor en de eindpuntvoorziening
is bijna verleden tijd

 

 

 

 

 

Foto 4:

Een laatste saluut door een Mercedes

 

 

 

 

 

Foto 5 en 6:

Leiden Ontzet op beide foto's links
In dit geval een prima combinatie
met de foto's erboven.....

 

 

 

Collage 2


 
 

 

Foto 1 en 2:

Zo was het (links) nij de stalling en het
rayonkantoor op 1 april 1996
en zo ging het worden (rechts) op 2 febr. 1997

 

 

 

 

 

Foto 3 en 4:

Het rayonkantoor is klaar en hagelwit.
Links met de 9716 in beeld
en rechts in maart 1998
de 2222, een Mercedes Citaro
hagelnieuw voor de deur.

 

 

 

 

 

 

Foto 5 en 6:

Links staat Jan Ravenberg op de foto

Rechts:
zien we de beroemde/beruchte
Breestraat
 

 

 

 

 

 

 

Collage 3


 
 

 

Foto 1 en 2:

Links: De heer B.Leeuwenburgh in beeld.

Rechts:
De 4493 manoeuvreert bij het station
in februari 1997

 

 

 

 

 

 

 

Foto 3 en 4:

Links:
De 6545 als lijn 14 in de halte (febr.97)
Rechts:
De 6719 als lijn 30 in 1995

 

 

 

 

 

 

Foto 5:

De gelegenheid is mij niet bekend
maar o.a. de heren van Vliet en Modderman
als ook 2 controleurs zijn aanwezig

 

 

 

 

 

Collage 4


 
Foto 1 en 2:

Het nieuwe station krijgt vorm.
Hier van grote hoogte in februari 1997

En ook in februari 1997 zien we de 6718

 

 

 

 

 

 

Foto 3 en 4:

Een feestje in het OV, in mei 1992
kan de vrije busbaan geopend worden.
De 7760 DAF SBG220/den Oudsten
heeft voor de gelegenheid een sticker
van Westnederland Ún een van de NZH.

Vele bekenden in beeld en met name
dhr Modderman doet het goed als
legger van de symbolische vloerbedekking

 

 

 

 

 

 

Foto 4 en 5:

Links de busbaan in wording en rechts
doet Peter Dubbeling verwoede pogingen
het bord te onthullen

 

 

 

 

Collage 5


 
Foto 1, 2 en 3:

In 1995/1996 werd Leiden beter
bereikbaar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto 4 en 5:

Een vaste klant in beeld

 

 

 

 

 

 

Foto 6:

Het oude busstation
met de sneldienst 186

Hier de 5150 DAF SB220 uit 1989