(startmenu)

Veolia Verzamelpagina - deel 1

deel 2

 

 

De hoeveelheid en de waardering voor de goede gaven van mevrouw Visser
zijn hier in beeld gebracht.



 

 


Het parkeren van bussen in Delft wordt soms enigszins gehinderd door wagens uit het Oostblok
die bij de Schiehal moeten zijn.

 

 


Ook Vossers hebben soms een meningsverschil...........
 

 


De volgende versie stadsbus voor lijn 81 in Delft!! Nu in de juiste kleuren.
Deze bus is afkomstig van TCR (Taxi Centrale Renesse) Bijzonder is het TCR-logo op de kleuren van Veolia???
Deze (478) bus heeft eerder als Connexxion 3893 gereden en zal nu in Delft onder nummer 301 dienst doen. Deze bus is gebouwd in 2007.

de 2 andere wagens voor de stadsdienst zijn de TCR 470 (ex-XX 3842 - nu Veolia 300) en de TCR 480 (ex-XX 3898 - nu Veolia 302)

De 4e serie voor lijn 81 in 4 jaar, ben benieuwd naar volgend jaar.....;-)
 

TCR 470 (ex-XX/Arriva 3842 - nu Veolia 300) TCR 478 (ex-XX/Arriva 3893 - nu Veolia 301) TCR 480 (ex-XX/Arriva 3898 - nu Veolia 302)

 


Van Ramon kreeg ik deze foto's toegestuurd.
Bij Station Zuid in Delft wonen een aantal ganzen en die weten dat er buschauffeurs zijn
die regelmatig overtollig brood meebrengen.
Het ging laatst zelfs zo ver dat ze instapten maar "niet chippen, niet meerijden!!"
 
 

 

Een bijzondere ontmoeting die Paul en Anita hadden.

 

Collega Aad is intussen een bekende verschijning in de regio. Hieronder 2 krantenartikelen over zijn promotiebezoek aan Wateringen
Eerder was Aad al gesignaleerd in Naaldwijk bij de opening van het opgeknapte busstation aan de Verdilaan

 


Bij MAN buspartners verschijnen regelmatig
bekende types zoals nu weer een verloren Caetano zoon
Voor degene die intussen vergeten is hoe het eruit zag......

Twee MANnen naast elkaar


 
Waar is de rest van de serie? Zien we die ook nog terug?

 

Een stukje Veolia geschiedenis

Op 4 januari 2008 werd de Pater Karel-trein onthuld.
Een delegatie van de Rooms-katholieke kerk uit Rome, die in Nederland was om Pater Karel te herdenken op zijn sterfdag 5 januari, zegende de trein daarbij.
Pater Karel (Munstergeleen, 11 december 1821 - Dublin, 5 januari 1893) werd in 2007 heilig verklaard door Paus Benedictus XVI.
De Pater Karel-trein is een van de 16 VEOLIA treinen die vanaf december 2007 zijn gaan rijden op de Maaslijn. (Nijmegen/Venlo/Roermond)

 

Stadsdienst Delft is aangevuld met 2 apart ogende bussen, de 200 en de 201 zijn te zien op lijn 81

 


Nog slechts één herkenbaar punt op deze foto waardoor je weet waar je naar kijkt: de 2 panden waarvan de rechter bekend staat als Deko
 

 

Waarom zouden mensen alleen (voetbal)plaatjes sparen bij de supermarkten?
We kunnen toch ook zo'n actie gaan voeren met buschauffeurs (zie voorbeeld) of toch maar liever niet???

 


Een stripverhaal uit Zoetermeer n.a.v. het vitaliteitsprogramma - klik op de foto
 

 

 

Live beelden van een ontploffende gasbus in Seoul hier

 


De cabriobus 9996 rijdt de Markt in Delft op als trouwauto van Vincent en zijn toekomstige bruid.

Vincent en Gwendolin trotseren de regen en leveren zich over aan de ambtenaar van de Burgerlijke Stand.
 

 

Links heeft de buschauffeur de 9666 bij het oud papier gezet.
en rechts vertrekt het kersverse echtpaar zwaaiend naar de gasten.
 
 

 

Daar kan een bus niet tegenop,
3 heipalen bij de Irenetunnel in Delft 'slopen' de 6658 in een paar seconden op 17 april.

 

Ziehier Jan op een Beest. Een struisvogel maar niet met zijn kop in het zand maar met zijn kop in een soort hoes. Was dat om de vogel de aanblik van Jan te besparen??? Nee, natuurlijk niet.
Jan test het openbaar vervoer in Zuid-Afrika!!!
  Ed altijd in voor een geintje. Hij is iets breder dan gemiddeld maar ook iets kleiner dan gemiddeld en daar wist Image Care Bedrijfskleding blijkbaar geen raad mee. Nu nog een paar tentstokken en haringen en Ed kan voordelig kamperen.....

 

FUEL COMPETITION
Een prijs? Waarvoor?
Is het voor de vestigingsmanager met de kleinste auto?
Is het voor de vosser met de meeste speldjes op zijn stropdas?
Nee, driewerf nee, deze 2 heren doen alsof!! Het is namelijk een trofee voor de zuinigst rijdende vestiging.
Gefeliciteerd Maasdijk!!

 

Theo valt gelukkig zo niet erg op....
Een echte busliefhebber!

 

Tja, als je gaat spookrijden, moet je het maar gelijk goed doen

 

Met een beetje creativiteit benader je de
werkelijkheid aardig al zal Klaas Vaak
dit zo niet bedoeld hebben.

Als de 5392 of de 5393
de sleepwagen zien aankomen.
tillen ze zelf al de voorwielen op......

 


Hieronder zie je waarom
voor gasbussen is gekozen!
 
Gelukkig laat de HTM via de sticker
merken dat er voor een schone bus
is gekozen..............
Hieronder zie je wat het verschil is

 

1990
Dit is de halte Muzenstraat
 
Met hulp van collega's met een beter geheugen dan ik, is de 'puzzel' opgelost.

Dit is níet de Schedeldoekshaven waar we in latere jaren wel overheen reden
maar hier zien we de route van ná het busstation aan de Kalvermarkt
en vóór we de route Schedeldoekshaven reden.
Vanaf het busplatform CS reed je naar beneden waarbij je om de Zwarte Madonna
(intussen afgebroken)
heen slingerde naar deze halte Muzenstraat.
Vervolgens reed je rechtdoor de Grote Marktstraat in.

Ik kreeg het niet meer uit mijn grijze brij tevoorschijn maar gelukkig zijn
er behulpzame mensen als Peter, Stefan, Martijn, Wim e.a.
Heren bedankt!!

 

De zoon van
Marjan van O. (Maasdijk)
heeft deze legobus laten maken.

Creatieve topklasse!

 

Deze 255,
ging bij ons als wrak de deur uit.

Daarna dus gewoon weer in dienst in Breda.....

 

Een stukje geschiedenis,
André als cvl'er

 

Veel bestemmingen zijn geen raadsel maar deze moest ik even opzoeken. Het betreft een wijk in Roosendaal. Dat het tegenwoordig een veel voorkomende naam is geworden, blijkt wel want onze interieurmedewerkster heet ook Fatima. Het lijnnummer zou haar leeftijd kunnen zijn maar misschien is er gesmokkeld......

 

Klik op de foto voor een reportage van het ongeval

 

Onze stadsvloot (op 1 na, de 174 ontbreekt) zoals ze reden voor de BBA in 2006 - foto's Bart Couwenberg
168 169
170 171
172 173

 

De een zoekt het hogerop in zijn of haar loopbaan maar Henny heeft de moed op promotie laten zakken. Hij heeft op zijn 60e een kastje laag bij de grond.
Gelukkig is er vloerbedekking zodat hij zacht ligt.........