(startmenu)

Connexxion Verzamelpagina

 


Van John Oron kreeg ik deze tekening met de nieuwe huisstijl van de Connexxion Academy
 

Ook van John kreeg ik deze tekening met de nieuwe huisstijl van bussen in de AML concessie
 


Over het nieuwe busplatform Den Haag CS

Een opname uit 1999 kan nog steeds belangrijke informatie hebben.

 

Ter informatie:

(te)vaak moet ik in zwarte letters narigheid melden maar gelukkig kan ik ook een keertje goed nieuws noteren.
In 2009 heb ik contact gekregen met de dochter van oud-collega Jan Hooftman. Zij was haar vader uit het oog verloren maar hoopte via Connexxion en de PV-pagina informatie te krijgen waardoor ze hem kon traceren.
Helaas kon ik haar niet helpen maar nu blijkt dat in 2017 Facebook haar wel heeft kunnen helpen om haar vader te vinden.
Jan woont in Enschede, is 77 jaar, en na wat kwakkelen is zijn gezondheid momenteel goed.
Zijn bekende humor is hij niet kwijt en via zijn dochter mag ik zijn groeten overbrengen aan alle collega's uit de jaren tachtig.

 


Niet alleen de Caetano's rijden bij Syntus
maar collega Stefan ontdekte dat de 6636, 6637, 6646, 6713,
6719 en 6750 nu ook bij Syntus terecht zijn gekomen.
Op deze foto zie je de 6637 actief in Apeldoorn
 

 

 

Reclamefilm over Connexxion in de toekomst.

 

 

De 'nieuwe' stadsvloot voor lijn 61

 


De 4 Caetano's ter vervanging van de Delftse diesels zijn afgeblazen maar zie hier hoe Syntus er nu mee aan de haal gaat......

Deze 8262 rijdt tegenwoordig als lijn 381 van Austerlitz naar Rhenen
 

 


Het valt niet mee voor een vestigingsmanager om een beetje privacy te vinden......................gelukkig zijn er dan kerstpakketten
 
Maar ook Charles had er een probleem bij

 


Op 14 september werd er vanuit de Maasdijk promotie bedreven door Lia.
De kinderen werd duidelijk gemaakt hoe het verkeer in elkaar steekt en waar je op moet letten.
Ook het OV kwam in het programma voor en Lia liet de kinderen zien hoe het werkt, wat je moet doen en wat je niet moet doen.
 

 

Zo wordt de voormalige garage van Leidschendam tegenwoordig gebruikt.

 

 

 

Onze oudste collega Piet Zaalberg,
WSM stationschef te Naaldwijk,
is op 8 februari 100 jaar geworden!!!

Piet is helaas in 2017 overleden
 

Intussen is Bertus helaas overleden


(foto: Aad Westerduin)

 

Voor Code95 ga je naar Limburg en dan loop je daar opeens
oud Haaglanden collega Jeffrey tegen het lijf.
Dat overkwam Rein en Leo.

 

 

  Twee foto's waarop te zien is dat onze voormalige thuishaven helaas ten onder gaat.
 

 

Of dit nu wel de juiste reclame is voor een bus stel ik graag ter discussie????
Vermoedelijk verwacht niemand hier zit- of staanplaatsen maar.......ligplaatsen ;-)

 

Een ruit van een bus inslaan doe je maar 1 keer zo te zien.....
is dit de aanpak tegen vandalisme???

 

Eindelijk is het zover! Vrijdag a.s. wordt mijn boekje Busschrijvingen afgeleverd! De tegenslagen begonnen ermee dat de verantwoordelijke man binnen Bondgenoten, om het via de vakbond uit te brengen niet reageerde op berichten en zich niet hield aan de afspraken die wij gemaakt hadden. Het postuum eerbetoon aan mijn vader was daarmee van tafel.
 Het zoeken naar en wachten op berichten aangaande de foto die ik in gedachte had om de achterflap mee te sieren heeft veel tijd gekost. Uiteindelijk hebben mijn dochter, Arlène en ik gewoon een nieuwe foto gemaakt. Heel fijn dat ik van Qbuzz toestemming heb gekregen om op die foto in uniform-overhemd te verschijnen! Over medewerking heb ik sowieso weinig te klagen gehad. Arlène heeft zich naast het maken van die foto ook bezig gehouden met het redigeren, net als mijn gabber Mischa Schrijver. Arlène bracht mij in contact met Vera Frèrejean en Gijs Wensma. Vera ging samen met Arlène naar het NZH-Museum in Haarlem waar Vera de foto's maakte voor de omslag. Gijs heeft vervolgens met het aangeleverde materiaal geheel naar mijn wensen een omslag ontworpen, waar ik trots op ben.
En dan Uitgeverij Boekenbent! Busschrijvingen is mijn eerste boek. De vragen waarmee ik zat, wist ik zelf soms niet eens goed te formuleren. Jo-Ann Snel van Boekenbent wist van meet af aan antwoord te geven op de vragen, die ik wel had maar (nog) niet wist te formuleren. Haar medewerking verdient werkelijk alle lof! Toen duidelijk was dat de deadline van 2 september een harde eis was, heeft zij nog tot bijna middernacht zitten doorwerken om die deadline te helpen halen. Zij heeft mij verzekerd dat ik vanaf 2 september over het boek kan beschikken!
Dat is heel mooi, omdat ik op 3 & 4 september tijdens het Car Art Festival in Delft eruit zal voorlezen. Het zal op het Festival dan ook voor het eerst te koop zijn. (zie ook de website: www.carartfestival.nl ) Op veel plaatsen zal ik binnenkort verschijnen met het boekje en ik zal mijn best doen ze alle 1500 hun weg naar lezers te laten vinden. Voor ieder die nu al een exemplaar wil bestellen: het zal € 9,50 kosten. Voor bestellingen en andere correspondentie aangaande het boekje heb ik een speciaal mailadres aangemaakt: busschrijvingen@hotmail.com
Uiteraard ben ik niet exclusief via dat adres te bereiken. Het lijkt mij heel leuk velen van jullie tijdens 'Car Art' te begroeten. Dat zullen de aller eersten zijn die over Busschrijvingen kunnen beschikken. Na het weekend zal ik mij gaan bezighouden met zaken als bestellingen via de post, verpakkingen, portokosten en met meerdere exemplaren langs diverse locaties gaan etc.
Met vriendelijke groeten, Tim Bootsman.

 

 

Een RET-collega maakte deze foto onlangs in Overschie.

Waarschijnlijk een hele aardige man maar.......

ik zou een andere kapper nemen!!!