Terug naar de startpagina |
|
Fotopagina |
Klik op 'n foto voor een vergroting. |
18 oktober t/m 21 oktober 2007
Hoofdstuk: [1][2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14]
Tja, jammer van zo'n titel voor dit hoofdstuk natuurlijk maar het was
helaas niet anders. We kwamen keurig op schema aan bij het hotel
(foto 3 en 4) Een keurig hotel in z'n klasse en met de wetenschap
dat een willekeurige overnachting 60 euro kostte en dat wij er door
toedoen van Emma net zoveel voor betaalden om er 3 nachten door te
brengen maakte dat je met andere ogen rondkeek. Op straat waren we
wel regelmatig in verwarring want Engelsen zijn zo
grondig in het aangeven van adviezen betreffende de verkeersregels dat niemand meer wist welke
kant je nu wel of niet op moest kijken. (foto 1 en 2). Maar toen sloeg het noodlot toe. Luid zingend: "We zijn er bijna" en "een potje met vet" reden
wij door het fraaie Engelse landschap. Omdat ik na ruim 30 jaar
Britse vakanties over de meeste linkse rijervaring beschikte en ik
het ook nog eens heel erg leuk vind, was ik, geheel vrijwillig,
de chauffeur. In mijn spiegel zag ik aan de achterzijde van de bus
zo nu en dan rooksignalen naar buiten komen maar ach, we zijn wel
wat gewend dus het zal wel loslopen. Bij het hotel aangekomen,
voelden we toch wel letterlijk en figuurlijk nattigheid en hebben we
nog een deskundige blik geworpen op de motor en we hebben voor de
zekerheid contact met de technische dienst opgenomen. Moeilijk om
een diagnose te stellen via de telefoon dus het advies was om gewoon
door te rijden maar wel zeer attent te blijven opletten. 's Avonds
tijdens de lichttoer kon er geen twijfel meer bestaan. Londen kwam
in een ouderwetse smog terecht veroorzaakt door een Integro uit
Nederland (foto 9). De nattigheid achter de motorklep kon nu niet
meer als een kleinigheid worden afgedaan (foto 10) en er moesten
zelfs een paar Engelse kwaliteitskranten aan te pas komen om niet
aangeklaagd te gaan worden voor een milieudelict. (foto 12) Om een
kort verhaal lang te maken: een scheurtje in de
brandstofaanvoerslang was de boesdoener. Na veel vijven en zessen
kregen we het voor elkaar om met voorrang terecht te kunnen in een
24-uurs servicegarage voor en van Mercedes. En dat was om 11 uur 's
avonds. Circa 5 kwartier rijden, een uurtje sleutelen en dan weer 5
kwartier terug dus dat was een korte nacht maar met ondersteuning
van 5 medereizigers die solidair wilden zijn (foto 16), is het een
bijzondere avond en een niet te missen ervaring geweest. Onder
leiding van de TomTom van Arie gingen wij op de heenweg,
gecamoufleerd door een plaatselijke mistbank, dwars door het centrum
van Londen. |